Monday, September 15, 2008

Fitrah.

Hari nie dah masuk hari ke15 kita menjalani ibadah puasa..semoga puasa kita semakin bagus bile masuk pertengahan Ramadhan nie..hope,kita puasa seperti org yang betul2 puasa..bukan sekadar menahan lapar & dahaga je..amacam ngan zakat??dah bayar?kalau belum..cepat2 cari Amil yang terdekat untuk bayar zakat..korang pun tahu berape hinggit kan??ikut masing2 nyer tempat la..aku ingat lagi mase mule2 aku start bayar zakat sendiri..perghh!!memang bangga giler aku rase..yela..selalu follow je bapak aku gi bayar zakat..so,teringin la jugak nak bayar sendiri..sekarang,aku bayar kan utk mak bapak & adik2 aku..termasuk la famili aku jugak..memang aku dah janji kalau aku dah keje & kawen zakat fitrah nie biar aku bayar..cume,baru nie aku mintak adik aku gi bayar sendiri..saje aku nak suruh die rase,macam mane fill bayar zakat sendiri..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails