Thursday, November 20, 2008

Poligami Panjangkan Umur??

Poligami!!aku rase satu isu yang cukup sensitif bagi sesetengah pihak..confirm la pihak tu
pihak wanita kan..ape yang aku nak kongsi kat sini..ade pihak @ pendapat mengatakan
'berpoligami mampu memanjangkan umur'..
Betul ke??
Kalau betul la..aku rasa bukan aku je yang nak..semua lelaki dalam dunia ni nak poligami..
Betul tak??
Virpi Lumma,yang menjalankan kajian kat lelaki yang berumur 60 tahun dari 140 negara..
Apa yang die dapat ialah faktor tenaga batin yang still berfungsi membuat lelaki mampu
hidup lebih lama berbanding wanita yang akan mengalami menopaus
masa umur 40an ke atas..
Sebenarnye..dah memang menjadi hak lelaki untuk berkahwin lebih pada satu..
Tapi,yang menjadi masalah nyer ialah apakah ianya berlandaskan iman..
Aku rasa kebanyakkannye nak berpoligami sebab..sebab..sebab..
Macam2 sebablah..
Pada akula..kita kene berbalik pada Qada'&Qadar..Kerana panjangnya umur kita semua
dah ditentukan oleh-Nya..sejak kita masih di alam roh lagi..
Jadi,tak perlu lah kita nak pertikai kan lagi 'Poligami mampu panjangkan umur'..
Aku rasa nie semua alasan2 suami2 yang nak kahwin lebih..
Bini tua tak bagi die kahwin..die keluarkanla fatwa sendiri..
Macam-macam..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails