Tuesday, September 14, 2010

Maher Zain


Bulan puasa hari tu, kitorang ade beli album Maher Zain..Yelah asyik dengar kat handphone je lagu die..boring gak..So, satu hari tu aku ada baca paper, tengok2 In-team ada jual album Maher Zain..Ape lagi, aku ajak wife cari cd nie..

Yang best nyer, asyik jupe cd Ziana Zain ngan Anuar Zain..walaupun depa nie tak dak kena mengena dgn Maher ni..nama bapak je sama..

Bila dah cd nie..letak jela dalam kereta..dok la pasang..sampai dengar lagu kat radio pun tak lalu dah..Ainnur, anak sulong aku pulak sampai tanak dengar lagu2 lain..

"Ayah, pasang lagu arab tu..tanak dengar radio.."

Cd ni ada 14 lagu..pada aku, lagu2 die memang menepati halwa telinga aku dan famili...
Thank to my wife, sebab die yg bertanggungjawab utk promote si Maher Zain ni..

Hope lepas nie group2 nasyid kat Malaysia nie, boleh buat album yang lebih kurang macam nie..

Pada aku lagu2 dan arrangement muzik die mampu diterima oleh sesiapa saje dari pelbagai jenis lapisan masyarakat..tak kiralah orang tu golongan ustaz ke golongan biasa2 ke..semua boleh dengar..Sebab ni dakwah...

Apa yg belum dapatkan cd..nak beli boleh..nak download pun boleh...Baik belilah...

hehehe..

Selamat Hari Raya...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails