Wednesday, January 9, 2008

Tolong Ingatkan Saya..

tolong ingatkan saya.. tolong ingatkan saya..
andai saya lupakan tuhan.. dimana Islam zahirku..
dalam kelapangan & kesibukan.. jika aurat didedahkan..
dalam kesenangan & kesusahan.. disingkat,diketat dan dijarangkan..

tolong ingatkan saya.. tolong ingatkan saya..
jangan jadi anak derhaka.. jadilah sahabat yang baik..
mak ayah dilupakan jangan.. sentiasa memberi peringatan..
usah diluka hati & perasaan.. sentiasa menerima teguran..

tolong ingatka saya.. tolong ingatkan saya..
supaya ingat pesanan guru.. kalau bercinta biarlah kerana-Nya..
bukan sekadar peringatan.. dalam memilih utamakan Iman..
tapi tarbiyah berpanjangan.. kelak ikatan dihindari syaitan..

tolong ingatkan saya.. tolong ingatkan saya..
dengarlah & bacalah Al-Quran.. hidup ini satu kembara..
tika radio penuh hiburan.. kutiplah mutiara dalam perjalanan..
tika tv penuh Hindustan.. moga di sana jadi bekalan.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails