Wednesday, February 20, 2008

SELAMAT MENGUNDI...



Assalamualaikum semua..dah lama rasanye aku tak update @ mengarang dalam blog aku nie..kadang aku nie pelupe yang aku nie ade blog..ye la..nak dekat2 pilihanraya nie..bukan aku yang dapat jadi calon..tapi berdebar2 nak memangkah..tak tau nak memangkah mana satu..korang semua dah ade ke calon2 korang..aku takut korang semua nie..dok sibuk memangkah Anugerah Bintang Popular plak..ape2 pun lantak korang la kan..yang penting jangan lupe 8 Mac 2008 pergi mengundi key..ape yang aku nak kongsi ngan korang ialah pengalaman anak2 yang lahir pada tahun 80-an..cube korang baca dan renung balik mase zaman tue..betul tak..ok..bace dan imbas balik...



"HAYATI KENANGAN INI"


tanda-tanda anda bayi tahun 80-an:


kita membesar dgn menonton G-Force, He-man, Transformers, Thundercats, Silver Hawk, Woody Woodpecker, Chipmunks and Mickey Mouse. Not to forget Ninja Turtles, Mask, Smurfs dan Voltron.


berus gigi time waktu rehat kat skolah rendah?...

hmm, mesti pegang cawan warna-warni kan.

mencangkung kat tepi parit dgn classmates semua kat sebelah...


ingat tak, misi kat skolah masuk kelas dgn list dentist appointment.

pastu bunyi gigi member kite kene gerudi kat bilik sebelah.

ada gigi yang berlubang, kene laa tampal.


ni sure korang ingat...

program minum susu di sekolah.

nak galakkan budak2 time tuh minum susu.

sekotak 30 sen jek beb...

cikgu2 kalau nak denda, mesti guna pembaris panjang warna kuning tu.

pukul tapak tangan...kan?


semangkuk mi sup ke, mihun sup ke, 30 sen jek kat kantin.

Hankyu Jaya, Yaohan - shopping complex yang popular utk meluangkan masa dgn family.


amacam?mengimbau kenangan lama tak..mesti best kan..kan best kalu mase tu ade video..mesti korang tergelak2 tengok gelagat sendiri..ape2 pun senyum2 la sendiri...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails