Saturday, August 15, 2009

H1N1

Sebenarnya dah lama aku nak berkongsi pasal H1N1 nie..Tapi entahlah..
Sampaila aku bawak adik pegi Hospital KL sebab demam..
Alhamdulillah adik hanya demam biasa..tu pun doktor mintak die stay kat rumah selama 5 hari..
Maknenye dalam tempoh tu die tak boleh joli katak nak keluar rumah..
Mase aku kat HKL,aku rase akula yang paling pelik..sebab,aku tak pakai topeng..
Bukan aku sorang je yang tak pakai..ade lagi yg tak pakai..cume yang tak pakai terlalu minoriti..
So,tengah tunggu adik jupe doktor..aku dapat tengok gelagat manusia..
Memang ramai..Sesak HKL mase tu..
Terdetik dalam hati aku,"Macam nie sekali Allah turunkan ujian buat kita..Kelam kabut dibuatnya kita.."
Sambil2 tengok gelagat orang..aku dicuit oleh seseorang..Ingatkan die nak tegur pasal tak pakai topeng..Die mula borak,"Penyakit yang boleh diurusniagakan",aku tanye kenape pulak..
"Penyakit nie dicipta..dan disebarkan..ubat nye dah ade..Kemudian disimpan..
Mana2 negara yang nak, perlu dapatkan ubat tu dgn harga yang mahal.."
Mungkin jugak..Dalam hati kata die nie banyak tengok movie kot..
Baru nak mula sembang ngan rancak dgn org tu,adik dah setel pulak..
Pada aku mungkin ada benarnya jugak kata2 orang tadi..
Tapi,yang nyata pada aku ini adalah ujian Allah buat kita..
Kita selalu sibuk dengan mencari kesalahan orang,kejar pangkat,mencari kemewahan..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails