Thursday, August 20, 2009

Superwomen Ke??

Eh eh..Insyallah sabtu nie kita puasa..Syukur kalau dipanjang umur,kita jumpa lagi dengan
Ramadhan penghulu segala bulan..
Hari nie tanak cite lagi pasal puasa..simpan dulu..
Hari nie aku nak kongsi ngan korang pasal sape hebat!
Lelaki atau Perempuan..
Banyak dah aku dengar pasal isu nie..Kalau tanye lelaki..jawapannyer mestilah lelaki yang hebat..kalau tanye perempuan,jawapannyer mesti perempuan..
Pernah dulu aku sembang ngan satu akak nie..pasal isu nie lah..
Aku tanye die,antara lelaki ngan perempuan,mana hebat??
Jawapannya pasti,muktamad dan mutlak..Perempuan yang yang paling hebat..
SEBAB?

Lelaki bekerja,perempuan bekerja,perempuan jugalah suri rumah tak kira sibuk dan penat macam mana sekali pun lepas balik kerja,sampai rumah sambung lagi kerja..urus anak2(kalau yang dah beranak),kemas rumah,basuh kain,memasak..belum lagi tugas lain yang 'Wajib' kan..
Macam2 lah kerja perempuan kene buat,memang superwoman betul..
Sorang lagi mencelah pulak..Kata die,

Bagi yang berkerjaya tapi tak kawen lagi,tu pun superwoman jugak kata die..
Dah nama perempuan,kerja rumah kene buat jugak,nak pulak yang masih tinggal dgn mak bapak..takkan nak berat bontot..kenelah ringan tangan..kene yang ada boyfriend,penat mcm mana pun,sibuk mcm mana pun,cik abang kene jaga jugak..kene jumpa la,paling tidak pun balas SMS die..

Aku kate okla tu..Korang kata korang superwoman..PAP!!satu pukulan kene kat peha aku..
Pedih tu..yelah kena bantai dgn pembaris besi..
Apa yang sedih..aku tak dapat nak memberitahu kat golongan perempuan nie kehebatan lelaki..
Sebab,bile aku nak bersuara je..diorang suruh aku diam..dengar ape yang diorang kata..
Tak adil betul..tapi aku sempat mencelah,aku kata..
Tanpa lelaki takdenyer perempuan..
Yang bestnyer,diorang tanye..Kenapa??
Hahahaha!!!!
Aku jawab,yelah kalau takde lelaki,macam nak buat proses persenyawaan..
PAAAPPP!!!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails