Friday, August 7, 2009

Kisah Langit Terbuka.

Ingat tak datang tahun 1992,kalau tak silap aku la..Kecoh satu Malaya,kisah pasal kejadian langit terbuka..Masa aku dengar cite nie,memang cuak jugak..ye lah..dah nak kiamat ke??
Fenomena nie telah didakwa oleh hampir 200 pelajar sebuah sekolah agama di Klang Selangor yang mendakwa diorang ade tengok kejadian tu.
Jadi,macam2 la spekulasi dan andaian masyarakat khususnya Islam tentang kejadian nie.
So,Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) pun buat siasatan..
Pada mulanya Jais membenarkan dakwaan student2 ni..
Tapi,bile Jais kata mcm tu..Jadi adalah pihak yang 'bengong' mendakwa bandar Klang akan dilanda banjir..Yang 'bengong' nie pun kutip la derma..Katanya nak bina 3 buah kapal besar..
Adus..kalau aku ada masa tu la..rasenye aku pun kompom bagi derma kat si 'bengong' nie..
Itu belum lagi yang amek kesempatan jual artikel @ gambar2 yang dikatakan objek dari langit..
Memang untung betul la diorang nie..
Aku rase diorang nie dah jadi Orang Kaya Klang sekarang nie..
Biaqpila kat depa..

So,atas sebab berlaku nye penipuan2 mcm nie..Bahagian Hal-Ehwal Agama Islam-Jabatan Perdana Menteri(BHEAI-JPM) pun kata fenomena nie adalah palsu belaka.
Benar @ Tidak,peristiwa nie tetap menjadi misteri pada aku..Yelah,nak hairan ape..
Paparan imej di angkasa tidak mustahil dengan mengunakan peralatan laser berteknologi tinggi..
TAPI..Kita jangan lupa..Allah berkuasa atas segala-galanya..
Apa pendapat korang??

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails