Wednesday, April 21, 2010

Songeh

Petang2 macam ni selalu nyer nak hujan..Mata asyik dok pandang tingkap..Dah hujan ke belum?
Kalau hujan kene la standby aku punye baju hujan dah macam baju cite Matrix tu..
Susah nak dapat baju mcm tu..tu pun wakaf dari bapak aku..Harap aku nak beli baju hujan, ntah zaman bile nak beli pun aku tak tau..


Huh!!arini keje punye la banyak..Banyak yang mcm mane??
Banyak songeh..Sape yang songeh??Tak yah tau la..
Nak tau jugak..Aku la yang banyak songeh..
Songeh aku bersebab...kalau aku tak buat mcm tu, kompom banyak la bende yang tak patut terjadi..Dok asyik nak senang je..
Senang2 jugak..tapi jangan terlampau senang..Bila dah terlampau senang, bende yang senang tu akan nyusahkan kita...

Dulu masa aku sekolah, banyak2 perkara yang aku tak suka ialah kene berleter..
Sebab kene berleter??Bile perkara2 yang penting aku anggap perkara senang atau remeh..
Sampai bende penting tu aku terabai..Kan dah kene berleter..
Selalunyer mak aku la yang akan kuat berleter..
Dengan leteran nyer tu, aku sekarang tak anggap perkara penting sebagai senang atau remeh..
Ye, nampak mcm aku ni tak amek pusing dgn bende2 penting ni..tapi, takkan la aku tunjuk kekalutan aku kan..

Kene la buat rileks..Laki kene rileks...

Ha!!bab pic anak part2..nanti2 la aku masukkan..
Siap pic pegi Zoo Negara lagi..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails