Wednesday, April 21, 2010

Harga Sebuah Kelewatan.

Pagi2 nak mai opis, macam biasa ngadap jam..Nak buat macam mana, tu je laluan aku nak ke opis..Nak ikut laluan udara, motor aku belum dipasangkan kipasnye untuk kasi terbang..
Tu lah, dalam dok rileks aku menunggang motor kesayangan sambil nyanyi2 sikit, aku terkejut itik..mana taknye, tetiba je ahli motorsikal yang lalu kat situ menyalakan lampu brek diorang..
Aku pun ape lagi, dgn penuh rasa comel, menekan jugakla brek motor aku..
Sebenarnye cuak jugak kalau2 tak sempat..

(gambar tipu)

Nyumpah seranah jugak aku..ape bawak motor macam ni..siut betul..Baru nak sambung lagu yang nyanyi tadi, tiba2 mata aku nampak pulak satu mamat ni terbaring tepi jalan..nasib tepi jalan, kalau tengah jalan agak susah jugak kan..
Rupe nye ade eksiden...
Mujur takde ape2 kat mamat tu..Sebab aku nampak mamat bukak helmet die..Kalau die yang bukak sendiri, makna nyer ok lagi..Kalau orang lain yang bukak, hemm..mintak simpang la ek..

Aku tak berenti..bukan takde niat nak tolong, aku tengok dah ramai insan2 yang berhati mulia tolong mamat tu..So, aku teruskan perjalanan ke opis..
Terfikir gak aku..nape boleh jadi eksiden mcm tu..Cuai sangat ke mamat tu atau dok kejar masa sebab lambat ke opis..

Entahla..hanya die dan Yang Maha Esa je yang tau...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails