Thursday, September 23, 2010

Mengapa Harus Resah...

Belum nak bubuh gambar raya edisi 2..Bukan tanak letak, masih memilih2 gambar mana yang sesuai..dah 14 syawal dah..sabtu ngan ahad banyak betul jemputan..Start dgn Sekolah wife aku pastu bergerak ke rumah rakan sejawat wife aku kemudian gerak ke rumah officemate aku..Ada dalam 3-4 rumah jugak la..last sekali pegi sekolah Ainnur..Pastu balik tido..kasi rehat untuk mengadap hari ahad pulak..huh!!planning atau jadual yang telah siap utk hujung minggu nie..
memang padat..Padat jugak la perut aku...hehehe..anyway jemputan wajib aku hadiri..
Okla..itu cite pasal hujung minggu nie..
Ni aku nak cite pasal bile habis Puasa/Ramadhan...
Semalam aku dok minum ngan sahabat aku..ala yang selalu dok sembang ngan aku..
Perbualan kitorang macam biasa mulanye..Sampai la ada satu part tu aku mcm mengeluh..
Sebenarnyer bukan aku mengeluh..tapi, melepas sedikit nafas..
Die tanye aku.."apsal ngeluh Mar"..
"ngeluh?mana ada..aku mcm penat sikit.."
"ko nak dengar tak pasal mengeluh"..tanya member aku..
"nak"jawab aku..
"ok..kita selalu mengeluh..ngeluh pasal duit la, pasal kete la, pasal rumah la, pasal anak2 la, pasal bini, pasal dunia kita ngeluh..jarang kita ngeluh pasal Allah..ngeluh pasal Allah ni bukan kita mengeluh nasib dgn Allah..contoh, kita kata kenapa Allah buat mcm nie kat aku...kenapa Allah jadikan aku mcm nie..bukan mcm tu.."
"mengeluh makna kata..kita mengeluh pasal amalan kita masa bulan pose aritu..Adakah Allah terima segala amalan kita masa tu..atau kita puas hati dgn puasa kita.."
"Apakah kita tertanye2 sempurna sgt amalan kita masa bulan ramadhan.."
"Mar, ko nak tau mcm mana kita ni munafik atau tidak?"
"macam mana?"
"Bila kita rasa puas hati atau kita rasa Allah terima puasa atau solat kita..itu maknanye kita munafik..Persoalannyer, adakah kita begitu..harap tak la ye.."
Sebenarnyer panjang lagi member aku ni bahas kan..cume aku tak berape nak ingat je..
Kalau korang tak puas hati lagi..boleh la tanye2 sikit kat aku..insyallah aku jawab..
Semoga setiap amalan kita pada Ramadhan lepas diterima Allah swt..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails