Wednesday, December 29, 2010

Final Malaysia 'Ganyang' Indonesia Pusingan 2.

Huh! semangat betul aku..semangat nak layan final Piala AFF malam nie..
Entah kenapa boleh semangat lain macam je..Maybe pasal suporter Indon yang dok pong pang sgt la kot..So, aku nak tgk sejauh mana kehebatan Indon nie..
Kalau Malaysia kalah 4-0, apa jadi dgn Indon..Kalau Malaysia terus mengekalkan jaringan 3-0 tu, ape pulak jadinyer dgn Indon..macam2 dok aku pikir nie..

Bukan ape, aku dok layan Kompas.com, berita online Indon..Huh!memang mantap die punye statement..memang kalau baca, korang boleh sakit jantung..dashyat diorang punye komen2 dan artikel diorang..Pada aku, media sana memang gila, pemimpin diorang jatuh pun disebabkan media..Memang media diorang main peranan penting dalam menyemarakkan semangat penyokong2 sana..

Gusar tetap ada dalam hati aku nie..sebab bola mcm2 boleh jadi..Tapi, kalau kalah pun, kita takkan salah kan bende2 yang mengarut punca kekalahan..sebab kita matang..sebab kita masyarakat berilmu..tak macam suporter sana, punca kalah disebabkan laser la..serbuk la..bomoh la..kan tu semua pendek akal nama nyer..Player langsung tak salahkan..
Jadi, untunglah player Indon..kalau kalah jugak, diorang tak akan disalahkan..

Kalau kalah Indon malam nie, ape pulak alasan diorang..adakah diorang kata 'Malaysia memang hebat'..'Malaysia Bagus'...aku rasa tak akan ada pujian buat team malaysia..
Presiden diorang pun langsung takde semangat kesukanan..bukan nak bagi perlindungan kat penyokong Malaysia kat sana..makne nyer takde jaminan yang penyokong Malaysia pegi sana akan selamat dan terjamin..

Okla..harapan aku dan seluruh rakyat mengharap kan kemenangan bergaya...

Gogosfrendz : Tanah Tumpah Darahku.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails